Arend en Miranda in IJsland

Naar de East-fjords

Gisterenavond zijn we rond 09:30 gebeld dat de Aurora actief zou zijn. Wij dus als een speer naar de receptie waar we de informatie en veiligheidshesjes kregen. De dame van de receptie zei ons dat we in Noord - westelijke richting moesten gaan dus dat deden we. Het noorderlicht was iets actiever dan de vorige nacht dus we konden wel wat zien met het blote oog maar niet de groene kleur die hierbij hoort. Gelukkig had ik Arend bij die heel handig is met de camera en dus het noorderlicht van deze avond weer perfect heeft vastgelegd. En wat een sterrenhemel hadden we deze avond, niet normaal zo mooi. We kwamen in gesprek met een stel uit Nieuw-Zeeland die de trip andersom hadden gedaan, dus van zuid naar noord. Zij hadden nu al de hele week regen gehad dus dat zegt maar weer hoe veel geluk wij hebben gehad met het weer. Vanmorgen vroeg hadden we weer een mooie zonsopkomst bij het hotel dus nog even wat foto's gemaakt. Daarna zijn we naar de Hverfjall gereden. Dit is een kegelvulkaan die ongeveer 2500 jaar geleden in een aantal dagen is ontstaan. We zijn naar de kraterrand gelopen en waren hier als enige dus hebben weer de nodige foto's genomen. We moesten nu dus echt Lake Myvatn verlaten en door gaan naar onze volgende bestemming, de East-fjords. Op het weerbericht hadden we gezien dat het hier regent maar op ons programma stond voor vandaag de Hengifoss die net buiten het regengebied viel. DIt is één van de hoogste watervallen van IJsland, 112 meter. De weg er naar toe was een pittige wandeling van 2,5 km bergopwaarts maar dit was het waard, we hadden de waterval weer voor onszelf. Terug op de parkeerplaats begon het te regenen en zijn we gelijk doorgereden naar Fosshotel Eastfjords. We hebben hier een zeer ruime kamer gekregen (lees invalidenkamer). Heerlijk toch al die ruimte! Vanavond geen noorderlicht waarschijnlijk, maar hé we hebben al zoveel mazzel gehad deze reis, je hoort ons niet klagen.......

Ome Jan en Tante Corrie

Hallo Arend en Miranda , de foto's en jullie reisverslag zijn weer super , bedankt daarvoor en we volgen jullie verder. Nog veel plezier daar en het geluk met het Noorderlicht zit jullie zeker mee ! Hier gaat alles goed , Groetjes van ons xxx

Arend en Miranda

Fijn om te horen dat alles goed gaat bij jullie ome Jan en tante Corrie en jullie hebben gezellig een logeetje zagen we, geniet er van.

Peter en Ria

Ik loop een beetje achter met reageren, maar reis in gedachten nog heerlijk met jullie mee hoor. Wat fijn dat de eerste week al zonder regen is verlopen.

Wouter

Hoi, we zijn net terug van IJsland, dank voor deze tips en inspiratie, hebben er een fantatische IJsland reis van gemaakt, … blogs online zijn echt de inspiratiebron voor ons, voor mensen die ook naar IJsland willen heb ik alvast een leuke en alternatieve reisgids gevonden op http://shop.themediabay.be/nl/reisgidsen/ijsland-rondreis die we graag delen. Zeker eens proberen, je kan hem gratis inkijken.